Yli 2.721.183 tyytyväistä asiakasta
Euroopan kotikuntoilun ykkönen
Luota asiakkaisiimme
tällä hetkellä 65.333 tuotearviointia.
78 myymälää Euroopassa Myymälähakuun
stores
Osta kuntolaitteesi turvallisesti
Tilauksesi tiedot on suojattu 256-bittisellä SSL-salauksella
Miksi Fitshop?
  • Euroopan kotikuntoilun ykkönen
  • Yli 2.600.000 tyytyväistä asiakasta
  • Yli 7000 kuntoilutuotetta
  • 78 asiantuntijaliikettä
  • 75 omaa huoltoasentajaa

Yleiset sopimusehdot asiakasinformaatioilla

Sisällysluettelo

  • 1. Soveltamisala
  • 2. Sopimuksen synty
  • 3. Peruutusoikeus
  • 4. Hinnat ja maksuehdot
  • 5. Toimitus- ja lähetysehdot
  • 6. Pidätysoikeus
  • 7. Takuuehdot ja tavaran virheet
  • 8. Sovellettu oikeus
  • 9. Toiminta oikeus
  • 10. Informaatiota verkkovälitteisestä riitojenratkaisusta

1) Soveltamisala

1.1 Sport-Tiedje GmbH:n (seuraavaksi „myyjä“) yleiset sopimusehdot (seuraavasti nimetty YSE) koskevat kaikkia sopimuksia, jotka on tehty yksityis- tai yritysasiakkaan (seuraavaksi „ostaja“) ja myyjän välillä koskien myyjän Online-Shop:iin laittamia tuotteita/palveluita. Täten ostajan omilla toiveilla ei ole takuuta, ellei toisin ole sovittu.

1.2 Nämä YSE koskevat myös lahjakortteja, ellei jotain poikkeavaa ole sovittu.

1.3 Kuluttaja on näiden YSE:n mukaan luonnollinen henkilö, joka tekee sopimuksen , mikä ei ole tekemisissä hänen yrityksensä tai toiminimensä kanssa. Yrittäjä on näiden YSE:n mukaan luonnollinen ja juridinen henkilö tai liikkeen harjoittaja, joka tekee sopimuksen yrityksen tai toiminimen nimiin.

2) Sopimuksen synty

2.1 Myyjän Online-Shopissa tekemät tuoteselosteet eivät ole pysyviä tarjouksia, vaan auttavat ostajaa tilauksen tekemisessä.

2.2 Ostaja voi tehdä tilauksen myyjän Online-Shopissa olevalla tilauslomakkeella. Näin ostaja, sen jälkeen kun hän on laittanut valitsemansa tuotteet virtuaaliin ostoskoriin ja kun hän on käynyt kaikki kaikki sähköistä tilausta koskevat kohdat läpi, painaa lopuksi virtuaalia nappulaa, jolla hän tekee laillisesti pitävän sopimuksen ostoskorissa olevista tuotteista/ tai palveluista. Ostaja voi tehdä sopimuksen myyjän kanssa myös postitse, sähköpostitse, faxilla tai puhelimitse.

2.3 Myyjä voi ottaa ostajan tarjouksen vastaan viiden (5) päivän sisällä,

  • siten, että hän lähettää ostajalle kirjallisen tilausvahvistuksen, kirjeitse, sähköpostilla tai faxilla, jolloin määräävää on, kun ostaja on saanut tilausvahvistuksen, tai
  • siten, että myyjä lähettää ostajalle tämän tilaamat tuotteet, jolloin määräävää on, kun tuote on saapunut ostajalle, tai
  • siten, että myyjä pyytää ostajaa maksamaan tuotteet/palvelut.

Jos edellämainituista esimerkeistä useampi on mahdollinen, tulee sopimus voimaan, kun ensimmäinen edellämainituista vaihtoehdoista toteutuu. Jos myyjä ei ota tilausta edellämainittuun määräaikaan mennessä vastaan , tulkitaan tämä tilauksen hylkäämiseksi, jolloin ostaja ei ole enää sidottu tahdonilmaisuunsa.

2.4 Jos ostaja valitsee Online-tilauksen yhteydessä maksutavaksi „Pay Pal Express“, tulee sopimus voimaan sillä hetkellä, kun ostaja painaa virtuaalia nappia, jolla hän samanaikaisesti antaa maksumääräyksen pankille/luottokunnalle. Tässä tapauksessa myyjä sanoo ottavansa tilauksen vastaan, poiketen 2.3 pykälästä, sillä hetkellä, kun ostaja painaa virtuaalia nappia maksumääräyksen aktivoimiseksi tilauksen lopuksi.

2.5 Tilauksen hyväksymisen määräaika alkaa siitä, kun ostaja on lähettänyt tilauksen ja päättyy viidennen päivän jälkeen siitä, kun tilaus on lähetetty.

2.6 Kun tilaus tehdään myyjän Online-tilauslomakkeella, tallentaa myyjä sopimustekstin ja lähettää sen ostajalle yhdessä tämän YSE:n kanssa ( esim. Sähköpostilla, faxilla tai kirjeenä). Ostaja ei pysty enää tilauksen lähettämisen jälkeen katsomaan soimustekstiä myyjän Internetsivuilta.

2.7 Ennen tilauksen sitovaa lähettämistä myyjän Online-tilauslomakkeella, voi ostaja kaikenaikaa korjata antamiaan tietoja tavanomaisten näppäimistö- tai hiiritoimintojen avulla. Tämän lisäksi näytetään kaikki tiedot ennen lopullista tilauksen lähettämistä varmistusikkunassa ja ne voidaan vielä korjata näppäin- tai hiiritoiminnoilla.

2.8 Sopimus solmitaan joko saksaksi tai suomeksi.

2.9 Tilauksen kulku ja yhteydenotto taphtuu pääsääntöisesti sähköpostilla ja automaattisen tilauspalvelun kautta. Ostajan tulee pitää huolta siitä, että hänen antamansa sähköpostiosoite on oikea ja voimassa niin, että myyjän tähän ositteeseen lähettämät viestit tulevat varmasti perille. Varsinkin, jos ostaja käytää SPAM-suojaa, tulee hänen pitää huoli siitä,että myyjän tai tämän pyytämän kolmannen osapuolen lähettämät sähköpostiviestit tulevat perille.

3) Peruutusoikeus

Kuluttajalla on periaatteessa peruutus/palautusoikeus. Lähemmät tiedot peruutusoikeudesta on nähtävissä myyjän peruutustiedoista.

4) Hinnat ja maksuehdot

4.1 Jos tarjouksesta ei ilmene jotain muuta, ovat esillä olevat hinnat loppuhintoja, joissa on mukana lainmukainen liikevaihtovero. Mahdollisesti lisäksi tulevat toimitus- tai lähetyskulut on erikseen mainittu kulloisenkin tuoteselosteen kohdalla.

4.2 Kuljetuksista maihin, jotka ovat euroopan unionin ulkopuolella voi yksittäistapauksissa tulla lisäkuluja, jotka eivät ole myyjän kannettavissa vaan ostajan tulee maksaa itse. Näihin kuluihin lasketaan esimerkiksi kulut, jotka aiheutuvat pankkien tilisiirroista (esim. siirtokulut, valuutan vaihtokulut) tai maahantuontioikeudelliset kulut , kuten verot (esim. Tullit).

4.3 Ostajan on mahdollisuus valita erilaisista maksuvaihtoehdoista, jotka ovat esillä myyjän Online- Shopissa.

4.4 Jos on valittu etukäteismaksu, tulee maksu suorittaa heti sopimuksen teon jälkeen.

4.5 Maksutavassa toimitus laskulla, tulee kauppahinta maksaa sen jälkeen , kun tuote on toimitettu ja lasku asetettu. Tässä tapauksessa on ostohinta maksettava ilman vähennyksiä neljäntoista (14) päivän sisällä laskunpäiväyksestä Klarna AB:lle, Norra Stationsgatan 61, 11343 Stockholm (www.klarna.de), ellei jotain muuta ole etukäteen sovittu. Maksutavassa toimitus laskulla täytyy luottotietojen olla Klarna AB:n etukäteistarkastuksen perusteella kunnossa. Jos ostajalle myönnetään toimitus laskulla luottotietotarkastuksen jälkeen, hoitaa tämä maksumääräyksen yhteistyössä Klarna AB:n kanssa, jolle myyjä siirtää laskutuksensa.Ostaja maksaa siten ainoastaan Klarna AB:n tilille, eikä myyjän tilille. Muuten ovat voimassa Klarna AB:n yleiset sopimusehdot, jotka ostaja voi tilaustoimituksen aikana hakea esiin ja hyväksyä. (nähtävissä myös allaolevassa linkissä: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/26306/de_de/invoice?fee=)

4.6 Maksutavassa SEPA-laskutus veloitetaan ostajan tiliä, kun hän on myöntänyt tämän laskutustavan, ei kuitenkaan ennen kuin ostajalle on lähetetty etukäteistiedote. Maksumääräys veloitetaan ostajan tililtä, kun tuote lähtee varastostamme, ei kuitenkaan ennen kuin ostaja on saanut etukäteistiedon. Etukäteistiedote („Pre-Notification“) on mikä tahansa myyjän tiedote (esim. Lasku, vakuutuskirja, sopimus) ostajalle, joka ilmoittaa SEPA-laskutuksen tekemisestä.Jos maksumääräystä ei voida tehdä, koska tilillä ei ole tarpeeksi katetta tai tilinumero on väärä tai jos ostaja kieltää maksumääräyksen hoitamisen, vaikka hän ei ole siihen valtuutetu, täytyy ostajan maksaa pankille peruuttamisesta aiheutuneet kulut. Myyjä pitää oikeuden ,maksutavassa SEPAlaskutus, tarkistaa luottotiedot ja negatiivisen luottotarkastuksen yhteydessä kieltäytyä maksutavasta.

5) Toimitus- ja lähetysehdot

5.1 Tavarat toimitetaan asiakkaan nimeämään toimitusosoitteeseen, ellei jotain muuta ole sovittu. Toimitusosoite otetaan myyjän tilauslomakkesta.

5.2 Jos kuljetusliike joutuu lähettämään tuotteen takaisin myyjälle , koska tuotetta ei pystytty toimittamaan ostajalle, kantaa ostaja epäonnistuneen lähetyksen kulut. Tämä ei koske tilannetta, jossa ostaja ei ole ollut osallinen toimituksen epäonnistumiseen tai ,jos hän ei pystynyt ottamaan tuotetta vastaan, koska myyjä ei ole hyvissä ajoin ilmoittanut toimituksesta.

5.3 Jos ostaja hakee tuotteen itse ilmoittaa myyjä ostajalle sähköpostilla , että tämän tilaama tuote on haettavissa. Tämän jälkeen voi ostaja hakea tuotteen sovittuaan myyjän kanssa myyjän toimipisteestä. Tässä tapauksessa lähetyskuluja ei laskuteta.

6) Pidätysoikeus

Tavarat pysyvät myyjän omistuksessa kunnes ne on maksettu kokonaan.

7) Takuuehdot ja tavaran virheet

Voimassa on lailliset takuuehdot.

8) Sovellettu oikeus

8.1 Jos ostaja on kuluttaja kuten kohdassa 1.2 koskee molempia osapuolia kaikissa olosuhteissa Suomen tasavallan laki pois lukien YK:n liikkuvien tavaroiden kansainvälistä kauppaa koskevat lait ja ainoa toimivalta riita-asioihin on kuluttajan kotipaikkakunnalla.

8.2 Jos ostaja on yrittäjä kuten kohdassa 1.2 koskee molempia osapuolia kaikissa olosuhteissa Saksan liittotasavallan laki pois lukien YK:n liikkuvien tavaroiden kansainvälistä kauppaa koskevat lait ja ainoa toimivalta kaikkiin riita-asioihin on myyjän koti-tai yrityspaikkakunnalla.

9) Toiminta oikeus

Myyjä kuuluu Trusted Shops Laaturyhmään.

Voit katsoa Internetistä: http://www.trustedshops.de/shopbetreiber/qualitaetkriterien.html

10) Informaatiota verkkovälitteisestä riitojenratkaisusta

EU-komissio tarjoaa internetissä seuravan linkin alla foorumin verkkovälittäisestä riitojenratkaisusta: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Foorumi toimii asiointipisteenä riita-asioidensovittelussa tuomioistuimen ulkopuolella koskien verkkokauppaostos- tai palvelusopimuksia, joissa kuluttaja on osallisena.

Palvelemme Sinua
SUOMEKSI!
Fitshop
Euroopan kotikuntoilun ykkönen!
09 - 424 521 98
info@fitshop.fi